top of page

7 Belangrijke redenen om juist nú je salesaanpak te updaten!

  • Foto van schrijver: Cora Grootjen
    Cora Grootjen
  • 14 jan 2021
  • 4 minuten om te lezen

Het coronavirus heeft hard toegeslagen. Organisaties merken daar op grote schaal de gevolgen van. Minder traffic, minder leads, minder kans om ons op de wijze die we gewend waren te onderscheiden. Maar daarmee brengt deze crisis ook iets goeds. Namelijk de onmogelijkheid om aan het oude vast te houden!


Waarom goed? Omdat waar behoeften in de markt veranderen we vaak gewend zijn om daarop onze aanpak ‘iets’ aan te passen, om de ons bekende marktaanpak op onderdelen te verscherpen. Het gebeurt maar heel weinig dat we het moment aanpakken om onze aanpak eens fris en grondig te herzien.


En daar liggen juist de kansen! Omdat de markt verandert, de behoefte van onze klanten, onze kracht daarmee en veelal glijdende schaal ook onze relevantie. Never waste a good crisis”: is niets voor niets een krachtig devies. Juist nu is het tijd ons business model en onze aanpak eens krachtig te herijken zodat we ons volledig kunnen richten op duurzame groei!


Duurzame groei vraagt om herijk. Omdat gisteren niet terugkomt en het vandaag anders dan morgen gaat. Met elkaar gericht naar dan onze kracht en relevantie kijken, is hetgeen wat ons nu toekomstgericht en energieker en straks onderscheidend sterker maakt! Dus tijd voor een update!


Reden 1:

Mensen blijven meer thuis! Nu maar óók in de toekomst. Dat betekent dat het eerste contact meer en meer online plaats zal moeten vinden. In marktbenadering verschuift de kracht van je kanalen en middelen! Welke zijn voor jou groeiend relevant. En hoe versterk je de combinatie? Belangrijk hier goed doordacht en gepositioneerd in te gaan staan. Ofwel nu herijken!


Reden 2:

Niet te betwisten herkenbaarheid is op dit moment leading! Mensen maken in the end het verschil. Maar.. menselijk contact verschuift als gezegd steeds meer naar pas een later stadium. Cruciaal is daarom je zichtbaarheid, herkenbaarheid, branding van je organisatie en diensten met een verhaal wat jou glashelder neerzet! Met jouw waarde! Tijd om jullie onderscheidende kracht (hernieuwd) vast te stellen. Deze kracht gericht als aantrekkelijke prikkel in het brein van jouw doelgroep zetten dat vergt een goede herijk! Daar is het nu de tijd voor!


Reden 3:

Nu is juist de tijd om je echte kracht heel gericht te tonen. Juist nu iedereen wat balanceert, zoekt en de adem wat inhoudt is het jouw moment om onderscheidend in beeld te komen. Door je kracht te vertalen naar frisse, passende marketing en communicatie. Met minder budget ben je in deze tijd sneller top of mind! Uiteraard geweldig als je weet dat mensen na de crisis weer keuzes gaan maken. Kortom vooral nu met die herijk aan de slag gaan!


Reden 4:

Bij veel organisaties ligt de werkdruk op dit moment minder in de voorhoede. Een geweldig side-effect is dat je daarmee nu meer tijd voor een kritische herijk van je marktaanpak kunt hebben. Een goed moment om met het team aan de slag te gaan met die frisse blik en vernieuwende visie. Hernieuwd energie steken in het versterken van je geherijkte marktpositie. Kortom vooral nu naar herijk kijken! Daarmee kom je gesterkt, krachtiger en positiever uit de crisis.


Reden 5:

In crisistijd stijgt onze waardering voor onze vaste klanten. Trouwe klanten bieden stabiliteit, zekerheid, dragen bij aan onze duurzaamheid. Geen mooier moment dan nu om eens goed te kijken naar onze klantaanpak. De customer journey die wij hen laten maken. Staat die voor optimaal klantbehoud of zijn er in de operationele druk wat 'hiaten' in geslopen? Heel goed qua timing om juist nu na te gaan wat maakt dat we ons duurzaam kunnen onderscheiden. Wat kunnen we nu opbouwen waar we straks onze klantenkring krachtig, opbouwend en blijvend door uit kunnen reiden. Kortom: Nu onze klantaanpak herijken! Een frisse blik nu zorgt dat we straks verder uit kunnen breiden.


Reden 6:

In tijden van crisis zien we ‘uitvergroot’ wat er gebeurt in het menselijk brein. Het terugtrekken op zekerheden, risico’s en nieuw vermijden. Deze kennis biedt ook een kans, namelijk om vanuit de wetenschap hoe mensen reageren toekomst gericht onze positionering uitbouwen. Wat maakt dat klanten voor ons kiezen, wat biedt hen houvast, wat betekent dat voor onze aanpak en propositie. Hierop nu onze aanpak en bijvoorbeeld klantbenadering herijken betekent klanten straks met meer impact en duurzamer bereiken.

Reden 7:

Juist in deze tijd ervaren we het belang van zorgvuldige klantbenadering en doordachte opbouw van onze marktaanpak. Op het juiste moment de juiste actie en content. Op het juiste moment bouwen aan gerichte klantbenadering. Geen lucky shots in communicatie, de kracht zit hem in een gerichte strategie met daarin marketing, sales en communicatie krachtig integraal. Hierin investeren, je aanpak toetsen op wat klanten en prospects daadwerkelijke prikkelt en naar ons toe laat bewegen! Daar is het nu de tijd voor. Dus, nog een reden om nu te herijken en met het team mee aan de slag te gaan. Omdat we daarmee direct en duurzaam veel zichtbaarder en sterker als merk komen te staan.


Interessant hier een keer over verder te praten? Hulp nodig om deze herijk juist nu echt te maken! Snel resultaat halen met de hulp van ervaren business coach en creatief en inspirerend groei-aanjager? Dan nu stap 1 maken! Bel me nu! Dan plannen we die afspraak!

ree

Opmerkingen


PLATO LEIDEN.jpeg

Beïnvloedingspsycholoog

Refresh Your Value 

Raadhuisstraat 16a

4266 EB Eethen

KVK: 76210162

BTW: NL003066111B22

4266 EB Eethen

academie.png

Master Creatief Denken

Professioneel Innovatief Trainer

tias-logo-standaard-wit-label.83edbc8e64

Master Design Thinking &

Beïnvloedingspsycholoog

+31 (0)416-532712 

+31 (0)6-43599496

info@refreshvalue.nl

www.refreshvalue.nl 

image001.jpg
spotcer logo.jpeg

Gecertificeerd Sales Management Professional

Gecertificeerd Trainer/Coach

RYV_logo2019_RGB-transparant.png
bottom of page