Ojee - social media = de nieuwe entree!
- Cora Grootjen

- 26 jan 2021
- 2 minuten om te lezen
Een lockdown verandert meer dan ons lief is..
Sinds Nederland in lockdown is gegaan, staan we, vaak letterlijk, op meer afstand van elkaar. Waar we voorheen zowel offline als online onze klant benaderden is er massaal een overstap geweest naar online contact en digitaal vergaderen.
Maar de behoefte aan echt bonden, connecten, onszelf in ander terugzien en waarden herkennen blijft! Hoe gaan we dat in deze tijd bereiken?
'Liefde' overwint afstand!
Wat maakt dat ook online connectie ontstaat. Hoe zorgen we dat iemand zich herkent, er het juiste gevoel ontstaat? Wat maakt dat er over je wordt gepraat, iemand voor echt kennis maken gaat? Dit heeft alles met een goed totaalaanpak van je markt met krachtige opbouw, aanwezigheid en zichtbaarheid online te maken.
Kracht in beeld!
Wat is de huidige kracht van jouw product, dienst of bedrijf. Hoe vertaal je die kracht online. Hoe zet je die om in een treffende strategie qua marktbenadering? Krachtige aanwezigheid online, je kracht naar pakkende content op het juiste moment vertalen. Je klant echt prikkelen, aanhaken en verbonden maken? Daarop eens ene herijk maken. Durf jij het aan?
Social media als nieuwe entree
Neem de kracht van social media mee in je ‘nieuwe’ entree! Onze relatie zijn nu juist daar aanwezig! Onderzoekt toont aan, hij stijgt nog steeds, het gebruik van de kanalen. Enige wat wij hoeven te doen, hen met een gericht, herijkt plan, in goede opbouw hier benaderen.
14,6 mensen zijn er, elke dag!
Nederland kent 17,5 miljoen inwoners. Hiervan is 14,6 miljoen 15 jaar of ouder. Van deze doelgroep gebruikt 97% internet. Uit recent onderzoek vanuit Newcom - het Nationale Social Media Onderzoek 2021*, is daarbij gebleken dat 13,7 miljoen van deze doelgroep gebruiker is van Social Media. Zowel het aantal gebruikte platforms als het aantal dagelijkse gebruikt stijgt behoorlijk. Deze stijging is te zien in alle leeftijdscategorieën, met de groep 39 jaar op kop.
- in 2020 is het dagelijks gebruik van Linkedin met 39% toegenomen -
Socials op zijn plek in je marktaanpak
Hoe interessant is het je marktaanpak te verrijken, door kritisch naar zowel de aanwezigheid als de behoefte van jouw doelgroep op de kanalen te kijken. Welke platform wordt het meest gebruikt. Wat zorgt dat jij hen opvalt, aanhaalt, wat is het wat in the end het zetten van die altijd nog essentiële stap maken bepaalt? Hoe zorg je dat gevoel ontstaat! Zodat de online vonk ook overslaat?
Het uitgelezen moment voor herijk!
Ook benieuwd hoe je jouw social media inzet in alle geweld nu krachtig maakt? Hoe je zorgt dat je hierdoor in jouw totale marktaanpak relaties aanhaakt? Hoe je op het juiste moment met passend, prikkelend en verbindend aanbod opbouwend aanwezig kunt zijn? Een herijk van jouw marktaanpak kan dan heel welkom zijn.
Wij helpen je hier graag bij. We begeleiden teams met ambitie tot groei om hun marktaanpak (weer) scherp te stellen! Omdat groei dan weer vanzelf gaat door knoppen kritisch bij te stellen!

* Bron: Newcom - https://www.newcom.nl/





Opmerkingen